Jaký byl #barcampcz ve Zlíně?

Jan Zatloukal


Nacházíte se v archivu mého blogu, který již není udržovaný. Novější články o testování píšu na Testujeme.software.

seznam článků v archivu blogu

Report ze vsetínského Barcampu ve Zlíně. Opět vydařená akce pro všechny, kteří se pohybují okolo webů a on-line marketingu.

Jako každý rok byl letošní vsetínský zlínský BarCamp super. Těžko říct, jestli byl ten nejlepší, na kterých jsem byl. Rozhodně byl pro mě ale hodně přínosný. Odnesl jsem si spoustu nápadů, a tak to má být :-) Zaznělo hodně věcí, které teď třeba ve firmě řešíme, a jsem rád, že jsem si potvrdil, že jdeme správnou cestou.

Internet of Things pro kutily (Jiří Dobrovolný)

Pro začátek Barcampu jsem si nemohl vybrat lepší přednášku. Jirka je takový kutil-bastlíř, jehož výtvory jsou často tak trochu bizarní. A v tomto duchu se nesla celá přednáška :-) I přes to se ale objevilo několik otázek, které by mohly někoho nakopnout. Např. zamyšlení nad „open-hardware“. Ten třeba vidíme u 3D tiskáren, ale mohl by se klidně rozšířit i do automatizace domácností (nejen na chov slepic). Jirka se navíc všechno snaží dělat „DIY low-cost“, takže v podstatě ukázal jak se dá domácnost automatizovat pomocí dostupných součástek. Pokud vás toto téma zajímá, kupte si Raspberry Pi a navštivte Jirkův blog Punkový receptář.

.@dobjiri "Chtel jsem usetrit za benzin, a tak jsem si doma vyrobil vodikovy generator". V pohode. Konecne #barcampcz jak ma byt

— Jindrich Faborsky (@Faborsky) 15. února 2014

Jak na projekty a nezbláznit se (Honza Slavík)

„Hledej puk tam, kde bude, ne tam, kde je teď.“
– otec Wayne Gretzkyho

"Zákazník nemá nikdy pravdu." via @honza_slavik - Chápu motivaci i potřebu titulu, ale vřele nedoporučuji brát jako dogma. #barcampcz

— Tom Vít (@tomulinek) 15. února 2014

Šťastný freelancer (Jonáš Krutil)

Dokážete pracovat méně, když snížíte svoje náklady na život. Omezte je na ty, které skutečně potřebujete. Do těch ostatních váš nutí společnost. Budete tak mít víc času pro sebe.

Jonášova přednáška byla toho typu „já vám povím, jak to dělám já, a třeba se to bude hodit i vám“. Někoho to může posunout dopředu. Já se ale stále držím myšlenky „vezmu si to opravdu jenom jako inspiraci, ale u mě to bude fungovat jinak“.

A podruhé zaznělo „nebojte se říct zákazníkům NE, když nestíháte, nebo vám projekt nesedí“.

Oběd, trochu #fail

Nejvetsi chyba dne: nejit na kebap a cekat sto let ve fronte, az na me zbudou jen slachovite odrezky masa s hnedou omackou. #barcampcz

— Honza Javorek (@honzajavorek) 15. února 2014

Jak vydělávat na cizích datech (Vojta Roček)

Stejně jako minulý rok, měl Vojta skvělou přednášku. Ani ne tak obsahem, ale spíš tím, že přišel s tématem, které rozproudilo diskuzi a zřejmě se o něm ještě bude debatovat i pár dní po Barcampu. Za mě asi nejpřínosnější přednáška.

O co šlo? ve zkratce: najděte díru na trhu. Firmy nedělají žádnou analytiku (tabulka v Excelu není analytika), vezměte data, která ty firmy spojují a dělejte analytiku/reporty za ně. …aaaand PROFIT.

Projekty nejsou o datech, ale o lidech a jejich potřebách. Vykašlete se na „big-data“, sbírat malá data je lepší.

A jak najít díru na trhu? Řekněte si „Nikoho ještě nenapadlo, že by XXX potřebovaly reporty.“

Jak (ne)zkazit projekt před první řádkou kódu (Lukáš Heinz)

Mýt v týmu „produkťáka“ nebo někoho, kdo bude rozumět klientům i programátorům, je důležité. Důležité je pochopit zákazník a aby zákazník pochopil vás. Ti odborníci jste ale vy. A zákazník to musí vědět. vytvářejte user-stories (návštěvník webu klikne sem, pak sem, stane se to a to, …). Veďte projektovou dokumentaci a buďte s klientem v kontaktu po celou dobu vývoje,

Navrhujte, kreslete na papir! Nejrychlejsi zpusob vysvetlovani. Lide potrebuji informace vizualizovane. @LukasHeinz #barcampcz

— VeronikaNen (@VeronikaNen) 15. února 2014

Jak se připravit na první schůzku s klientem?

Informační detox (Petr Ludwig)

"Problém internetu je, že to chcete tam najit, tak tam najdete." Petr Ludwig #barcampcz

— Michal Kubáň (@kubanster) 15. února 2014

V dnešní době je tolik informací, že:

Praktikujte „model design“ – zaměřte se na kvalitní zdroje článků (např. výzkumy z univerzit), z těchto článků si vypište to důležité a vložte ho do „osobní wiki“. Pak najdete souvislosti, na které ostatní nepřijdou a můžete to využít ve svůj prospěch. Proč psát o něčem, o čem píšou všichni, když můžu přijít s něčím novým?

Dřív jsem taky používal „osobní wiki“, ale spíš na takové osobní věci: návod k sekačce, kdy se mají prořezávat stromky na zahradě, … Ale myšlenka na „informační wikI“ vypadá fakt dobře. A platforma? Já jsem si zvykl na MediaWiki, ale Lukáš zmínil TiddlyWiki. Asi ji vyzkouším a napíšu, jak se mi líbí :-)

Lukáš mě taky „donutil“ napsat tento příspěvek: „Přijděte domů a hned zpracujte svoje poznámky, jinak se vám budou válet na spodu šuplíku a už se k nim nikdy nevrátíte“.

Sex, štěňátka a cigarety. Základy pick-up a networkingu. (Jiří Vicherek)

Nezaměstnaný nenajde práci na srazu nezaměstnaných.

A pár střípků navíc…

Účastníků #barcampCz se, koukám, stále drží romantická nálada včerejšího Valentýna. Romanťika, pyčo. pic.twitter.com/KsWXjLvzlV

— Jakub Bouček (@JakubBoucek) 15. února 2014

Přednáška o cloudu je jako reklama na Microsoft. #barcampcz

— Lumír Frenzy Balhar (@lumirbalhar) 15. února 2014

Vykaslete se na "10 rad na Facebook", delejte to po svem #barcampcz pic.twitter.com/etcFdEthqI

— Jan Zatloukal (@rotten77) 15. února 2014